Thursday, March 26, 2009

Turkcell'le bağlan kazığa


Normalde faturalarının detaylarına bakan bir tip değilimdir. Çünkü her ne kadar kadın cinsiyetine mensup olsam da alışveriş esnasında ya da telefonla konuşurken kendimi kolay kolay kaybetmem. Bu sebeple de ay sonlarında büyük bir sürprizle karşılaşmadığım için de gelen kredi kartı ekstrelerini ya da telefon faturalarını sorgulamadan öderim. Ta ki bu haftaya kadar.


Normalde maksimum 40-50 TL gelen cep telefonu faturam iki aydır beklemediğim rakamlarda gelince durumdan bir parça huzursuzluk duydum. Bağlı olduğum tarifenin avantajlı olmaması düşüncesiyle bilene danışalım diye Turkcell Abone Merkezi'ne gidip tarifelere baktım. Ancak herhangi birine de karar veremediğimden tarifemi değiştirmedim.


Faturalar hala adres değişikliğimi bildirmediğimden annemlere gidiyor ve geçen gün yemeğe gittiğimizde annemin bir kenara ayırdığı faturalarımı aldım. Turkcell faturalarımla ilgili iki aylık endişemden ötürü geçen ayın fatura detaylarını incelemeye koyuldum ve tuhaf birşey farkettim. "Bilgisayardan internet" adı altında benden birtakım ücretler kesilmiş. Bakıldığında tutar çok değil, 10 TL ancak garip olan şu ki ben telefonumdan internete bağlanamıyorum.


Kullandığım telefon I-Phone ancak eski modeli, yani Türkiye'ye ve Turkcell'e uyumu olmayan, uyum göstermesi için yazılımının kırılması gereken bir telefon. Bu yazılım kırılırken de biz bu telefonun Edge (operatör üzerinden internete bağlanabilme zımbırtısı) ayarlarını yaptırmadığımızdan, benim wireless olmayan biryerde interneti kullanmam mümkün değil.


Aradım Turkcell'i. Amacım, farkında olmadan bilmediğim birşey mi yapıyorum, öğrenmek ve önlem almak. Sağolsunlar yardımcı oldular(!). Önce müşteri temsilcisi kız bana "Evet bağlanmışsınız, bu ücretler ondan kesilmiş" dedi. Sonra beni I-Phone Servis yardımına bağladılar ki böyle bir birimin olması da oldukça ilginç. Telefondaki I-Phone servis yetkilisine durumu izah ettim. 1 saatlik konuşmanın detayını burada anlatmayacağım elbette ama görevlinin önerileri ve verdiği bilgilerden birkaçı şöyle :


Servis Görevlisi : Sizin internet kullanımınız açık

Ben : Evet ?

S.G: Bu durumda internete girebiliyorsunuz.

Ben: Evet ?

S.G : Şimdi biliyosunuz I-Phone dokunmatik bir telefon olduğu için en ufak bir temasınızda farkında olmadan internete bağlanabilirsiniz!

Ben : Hadi ya?

S.G: (Atomu keşfetmişçesine) Evet

Ben : Beyefendi. ( Defalarca anlatmış olmama rağmen, sabrımı koruyorum) Şimdi ben Edge ayarlarım yapılmış olmadığından farkında olarak bile internete bağlanamıyorum, farkında olmadan nasıl bağlanabilirim?

S.G : İnternet kullanımınız açık olduğu için bağlanabilirsiniz.

Ben : Evet ama benim kullandığım makina bağlanamıyor!

S.G : Peki siz MMS (görüntülü mesaj) gönderebiliyor musunuz?

Ben : Siz I- Phone servisi olduğunuza emin misiniz?

S.G : Evet neden?

Ben : I-Phone'un MMS özelliği yok da ondan.

S.G : Hımm peki ben size talep formu doldurayım o zaman.

Ben : Neyin talebi

S.G : İnternete bağlanmış mısınız onun şikayeti

Ben : Ben şikayet etmek istemiyorum, ben sadece Edge dışında yanlışlıkla Turkcell üzerinden bağlanabileceğim bir etken olabilir mi onu öğrenmek istiyorum.

S.G : Bizim böyle bir hizmetimiz yok. Nereye ne şekilde bağlandığınızı göremeyiz.

Ben : Gece kaçta yattığımı bile biliyosunuz size kim nereden girmiş çıkmış göremiyo musunuz?

S.G : Ben bi talep formu oluşturayım, arkadaşlar size konu ile ilgili geri dönüş yapsınlar.

Ben : (1 saatin ardından, yorgun ve sinirli) Peki..



Ertesi gün akşama doğru Turkcell'den geri dönüş geldi elbette. Sonuçta Türkiye'nin en büyük firmalarından biri ve müşteri memnuniyeti son derece ön planda. Ancak o arkadaşların konu ile ilgili geri dönüşü şu şekilde oldu :


" Değerli müşterimiz,

23.03.09 tarihli başvurunuza ilişkin bilgi verebilmemiz için 444 0 532 'den Turkcell Müşteri Hizmetlerini aramanızı rica ederiz. Turkcell?"


Sondaki soru işareti de dahil olmak üzere noktasına virgülüne dokunmadan bana gelen geri dönüşü sizlere aktarmış bulunmaktayım. Noktasına virgülüne diyorum çünkü SMS geri dönüşü oldu ve ben Turkcell'i arayıp şikayetimle ilgili bilgi almak için para vericem?


Daha da Davos'a gelmem diye cevap verecektim ama seviyemi bozmıyım dedim..

7 comments:

defneyleyasamak said...

Tubik , ben bu iphone internet baglantısı iddiasıyla 3 ay boyunca 250şet kağıt ödedim. Ve aynı açıklama "biliyosunuz iphone dokunmatik telefon da baglanıyo da bıdı bıdı". Ekstreye bakıyorum gece 2-3-4-5 internet baglantısı. Şaka gibi. Delirdim. Bin kere aradım, bin kere ses kaydına küfür ettim, ne oldu, 80 lira para iadesi yaptılar 3 ay sonra cazgırlıgıma. tatmin oldum mu hayır. aman dikkat, iphone ve turkcell aman aman dikkat.

Sedeliko said...

Turkcell'i arayıp sşikayet ederken o şikayet eme parası da bize giriyo u-ya ben en çok orasına kılım. Bence şikayet için bedava bi hat olmalı. Var ya 0800'ler öyle bişi. Olm zorda kalan benim ama hala kazığı bana sokma derdindesin hissine kapılıp gidiyorum. Bu arada Turkcell'e sen başa çıkamıyosan ben onlara senin adına zevkle hakaret ederim. Bırak Turkcell'i bana bak ben nası psikopat edcem onları.:))

Tanya's said...

Tubik,

Yuvarlandım gülmekten..daha davosa gelmem kısmında hele..

Turkcell maalesef böyle ben gecenlerde sevgiliye aldığım telefon ayarları için aradım türkceli..bir şişe şarap içmişim hahahyt..o kadar uzun sürdü..Turkcelli aradığımızda 1 saatte konuşsak 1 sms charge ediyorlarmış haberin ola..bende çemkirmiştim bu yüzden.

Internet kullanımını kapattır sen..şikayetini de geri alma.

Brc said...

helal olsun tubik ama bu da hersey gıbı sonucsuz yere sınır bozuklugu.kolay olmayan hıcbır soruna cozum uretemeyen bu teknık destek ekıplerı bence kaldırılsa yerıdır.

Ersin said...

Tubikcim lutfen peşini bırakma ve lütfen neticeyı buraya yaz
bunlar çok önemli şeyler, böylece bilmeden ödediğimiz kimbilir ne rakamlar var yahu asap bozucu...

Fery... said...

heyecanla bu ayki faturamı bekliyorum ben de, yakında benden de bi turkcell yakınması dinleyebilirsiniz, umarım yanılırım...

herbir kampanya, herbir fatura her şey şaibe turkcell de... benzer o kadar çok hikaye var ki :(

sabırlı davranıp peşini bırakmaman dileğiyle...

bi de çok iyi olmuş ya iphone nun dokunmatik olduğunu söylemeleri, bu mu ya teknik danışmanlık... ben de yaparım bunu... ee ama tuba iphone dokunamatik bi meret... sen de...

tubik said...

Tuğba: Çok sinir bozucu gerçekten de.. Bana geri dönüş adı altında bizi arayın SMS'i gönderdiler y zirve yaptıkları nokta orasıdır. Sonra da aramaya elim gitmedi.

Sed: Valla ne iyi olur biliyo musun? Delirttiler beni çünkü, ben baş edemeyebilirim:)

Tanyakuş: Valla 1 SMS 10 SMS farketmez, bizi arayın denir mi bunun için, nerde müşteri memnuniyeti? Babamlarda olmasaydık ben de muhtemelen konuşmanın sonunda çakır keyif olurdum :)

BRC: Teknik destekten ziyade teknik köstek şekerim.. Şaka gibiler..

Ersin Abi : Valla abicim gerçekten çok sinir bozucu, kullanmadığım şeyin parasını ödüyorum, Allah bilir konuşmadığım telefonlarınkini de ödüyoruzdur. Sanırım arayacak ve dertleri neymiş konuşacağım.

Fery : Fericim sorma bana bu açıklamayı yaptıkları anda gözlerimden yaşlar aktı. Bu bilgi seviyesi karşısında ezildim. :)

Anonim : Kibar şeyler yazmak isterdim ancak zannederim artık mümkün olmayacak, bir taraflarınıza güveniyorsanız, bir kimlik oluşturup Tanya Hanım'a kendiniz meramınızı anlatın. Ya da bu şekilde devam edin, biz de bakıp eğlenelim. Bundan sonra bu sayfada yorumlarınıza yer verilmeyecektir, bilginiz olsun.