Saturday, January 31, 2009

Another Lesson in Violence


Eveeet, şimdi bugün size bir albüm tanıtacağım. Ufak da bir hikayesi var benim için. Onu da anlatayim. Yukarıda gördüğünüz albüm 1997 yılında kaydedilmiş bir albüm. 1999 yılında memleketin meşhur davulcularından birinin dükkanında takılırken kendisine şöyle bir soru sordum.
Cthu: Ya abi, bu aralar böyle sert bişeyler gelmiyor herhalde ya, böyle cıng cıng cıgı cıgı dubutapa dubutapa falan?
Baterist dükkan sahibi: Var Cthu, al bunu, bir yıl başka birşeye ihtiyacın olmaz.
C: Ne bu abi? Ana, Exodus, la bunların başka live albümü de mi var?
B: Var olum, sen abine güven, al bunu kafan rahat olsun.
Aldım, gittim evime. Taktım CD çalarıma.

"Bonded by Blood"
"Exodus"
"Pleasures of the Flesh"
"And Then There Were None"
"Piranha"
"Seeds of Hate"
"Deliver Us to Evil"
"Brain Dead"
"No Love"
"Lesson in Violence"
"Impaler"
"Strike of the Beast"

Albüm önce tamtam sesleri ve bir takım tuhaf insan sesleri ile başladı. Sonradan anladım ki o sesler Paul Baloff'dan çıkıyormuş. Rahmetli zaten ben onu live duyduktan 3 sene sonra vefat etti, yerine yine Steve Souza abimiz geldi, ki bu ikisi asla birbirini aratmaz, efsanedirler, biri gider öbürü gelir Exodus'a. Neyse, bu tam tam sesleri bir süre devam etti, ve anam... bir anda müthiş tok, doygun, kuvvetli bir gitar sesi ile beraber hayatınızda duyabileceğiniz en iyi ama en iyi bateri seti Bonded by Blood çalmaya başladı. Üstüne de Baloff "Bonded by blood, fuckerrrss!" diye bağırmaya başlayınca ben gidişhatın hakkaten fena olduğunu anladım.

Üstüne "This song's about fish, but it aint about no goldfish"
"This song..."
"is called..."
"Piranhaaa ha ha ha ha, go go go go! (bateriste diyor)"
falan gazıyla Piranha çaldı babalar, ben mest zaten.

Zaten 3-5 şarkı sonra en sevdiğim Exodus şarkısı olan "Deliver us to Evil" çalmaya da başlayınca dedim ben hakkaten böyle birşey duymadım. Baloff şov yapıyordu adeta, ama herşeyeden öteye, bateri sesi inanılmazdı, kafama vuruyordu sanki Tom Hunting, bateriye değil de.
Kirk Hammet ile beraber kurulmuş bu grup, kendisi ayrılıp rahatlayınca huzura ermiştir ve halen de süper şarkılar yapmaktadır. Bilmiyor olabilirsiniz diye söylüyorum bunları, bana kalırsa metal tarihinin en underrated gruplarından birisidir Exodus. Üstelik dinlediğim en iyi live albüme de sahipler.
Hadi kalın sağlıcakla.


"Bonded by Blood", 1997, Exodus - Another Lesson in Violence

No comments: