Wednesday, September 9, 2009

İstanbullu, Büyük Düşün!

"Bu tablo İstanbullunun tedbirsizliğinin sonucudur."

Az önce Kadir Topbaş bunu söyledi televizyonda. Şaşılacak birşey yok, tabi ki diyecek. Bu onun en doğal hakkı. Ne diyecekti?

Şöyle mi deseydi mesela?

"Tabi sayın vatandaşlarım. Biliyorsunuz yüzyıllardır yönetimlerimiz yönetme özürlü olduğundan, her araziyi imara açıp, 3-5 kuruş paraya 2 kodoman iş adamına yalakalıktan peşkeş çektiklerinden, olur olmaz her yere köprü yol yaptıklarından, çalışıyor izlenimi vermek için de her sene her yere lale diktiklerinden, ama o laleleri sulayacak alt yapıları yapmayı bile akıl edemediklerinden; her yağmurda güzel şehrimizde sel tehlikesi oluşmaktadır. Ama sizler de buna alışın artık canım. Nedir yani?"

Ben bu blogu yazdığım sıralarda 23 ölü vardı. Elalemin memleketinde kasırga oluyor bir kişi ölmüyor muhabbetine girmeyeceğim. Başka birşey söyleyeceğim.

ÖTV ile toplanan paralar olası(!) deprem için yapılması gereken hazırlıklara aktarıldı mı? Ne hazırlık yapıldı İstanbul'da? Yollar sele dayanamıyor, depreme nasıl dayanacaklar? Hastahaneler ne durumda. Ya metro? Metro depreme dayanacak mı? Köprüler? Karşıya ulaşabilecek misiniz deprem olduğunda? Yapılan hastahaneler belirli bir tüzüğe göre mi yapılıyor mesela? Ulaşımları kolay mı? Yeni yapılan evler mesela? Zorunlu deprem sigortası dışında bir önlem (!) var mı evlerimiz için?

Bu şehirde bir deprem olacak güzel kardeşlerim.

Ve o zaman da "Bu tablo İstanbullunun tedbirsizliğinin sonucudur." diyen bir başkanımız olacak. Bundan emin olabilirsiniz.

5 comments:

Tanya's said...

Cenk,

Ben emimin..herşey o kadar tedbirsiz..o kadar para merkezli ki..selin suclusu biz olduk yine..

Pek güzel post olmuş..anlayana..

tubik said...

Üzerine söylenecek ek birşey kalmamış zaten...

Eddie said...

ben zaten boyle bir olaydan sonra sorumluluğu üzerine alıp "evet, benim hatamdı." (ya da "bugüne kadarki tüm yönetimler hatalı. ama ne olursa olsun ben de uyarıları dikkate almalıydım" bile olur) tadında bir demeç verip istifa eden bir yönetici gördüğüm gün korkmaya başlayacağım...

bir anormallik var dünyanın sonu geldi kesin diye...

Sebnem'den said...

Eddie gibi düşündüm bende Cenkçiğim...
Topkafa konuştukça ben yaptım diye yanıtladım durdum devamlı..
Hele o Meteoroloji müdürüne ne demeli..M.Çağlar..İlkokul düzeyinde bile olmayan aptal saptal beyenatı..Orman bakanı keza..Ki bu adamcık..arazileri 2-b olarak açan adam..
Vah halimize vah...
Başbakan olarak değilde ''vatandaş tayyip''olarak bir açıklama yaptı mı acaba bugün?
Hastanelerin hali belli...Selden etkilenen Tekirdağda ki hastaneyi gördük hepimiz..Eminim bizimkilerinde bundan farklı yanı yok..

Cthulhu said...

Zorunlu deprem sigortası, sigorta şirketinin gelip sizi deprem sırasında kurtarması anlamına gelmez.

Yıkılan evinizin parasını belki alabilirsiniz manasına gelir.

Yıkılan evin içerisinde değilseniz tabi.

Bunu da belirtmeden edemedim.