Thursday, July 24, 2008

Alıntı

Her gün takip ettiğim Vliegende Nederlander blog sayfasından, Avrupa ülkelerinin nasıl olduğundan büyük ve modern gösterildiğini anlatan çok güzel bir yazı. Çok hoşuma gitti, bana kızmaz inşallah, buraya linkini koyuyorum. Okuyun, ders çıkartın.

Bitmez tükenmez bir merak bu bizdeki Avrupa merakı. Bir noktaya kadar anlayabiliyorum. Çocukluğumuzdan beri muhasır medeniyetler diye tutturduğumuz için belki de gözümüzde büyütüyoruz. Hele bazı Avrupa ülkeleri var ki, yani gerçekten onlara karşı duyduğum öfkeyi kelimelerle anlatamıyorum. Ve, ya senelerdir süre gelen dış politikasızlığımız sebebiyle, ya da Avrupa'nın elimizi kolumuz bağlayacak hamleleri sonucu dış politika yapamamamızdan ötürü bu ülkelere hiçbir zaman gereken cevabı veremedik. Her işin ucunda para var. Çok söylenen birşey bu ama doğruluk payı çok yüksek. Yıllık geliri bizimkinin 50 katı olan bir ülkenin bireyinin tavırlarıyla bizim tavırlarımız tabi ki çok farklı oluyor. Akdeniz ülkesi, akdeniz kanı falan, heyecanlı oluruz biz, kavgayı severiz falan bunlar tamamen hikaye. Paramız yok paramız. Bizim Kaan'ın dediği gibi, avrupalının kafası rahat. Bizim değil.

Neyse mesele oldukça derinleşecek. Ben şu linki vereyim de, gidin bir okuyun. Sabah sabah ne düşünceler böyle ya kafamda...

FlyingDutchman, Belçika taşı toprağı idrar

2 comments:

Fery... said...

Brüksel'e gitmicem :P

Cthulhu said...

Evet, oley, amacımıza ulaştık. :)